متر لیزری چیست

متر لیزری چیست

متر لیزری چیست

در این مقاله به شما خواهیم گفت که متر لیزری چیست و برای چه مواردی استفاده می شود.پس لطفا همراه ما باشید تا در این زمینه اطلاعات خوب و جامعی دریافت کنید.

متر لیزری همانطور که از نامش مشخص است یک وسیله اندازه گیری است که برای اندازه گیری از پرتو لیزر استفاده می کند.امروزه استفاده از فاصله سنج لیزری در بسیاری از کاربردها به ویژه ساخت و ساز محبوبیت پیدا کرده است.به عنوان مثال ، با استفاده از آن میتوان فاصله تا دیوار ، طول یک لوله یا عرض سیم را به سرعت و با دقت اندازه گیری کرد.یک متر لیزری توسط معماران ، نجاران ، لوله کش ها و بسیاری از زمینه های مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

متر لیزری وسیله اندازه گیری پیشرفته ای است که به جای تیغه فلزی از پرتوی لیزر استفاده می کند.این ابزار توانایی اندازه گیری مسافت های طولانی را با دقت و سهولت دارد.

مزایا

اندازه گیری با متر لیزری در مقایسه با ابزارهای اندازه گیری معمولی ، مزایای زیادی را ارائه می دهد و مهمترین آن این است که با این ابزار میتوان فاصله ها را فقط در چند ثانیه به راحتی اندازه گیری کرد.پس همین الان آن را از فروشگاه ابزار در اهواز خریداری کنید.

متر لیزری و کاربرد آن

  • کار با این دستگاه آسان است.هنگامی که لیزر را در نقطه مناسب قرار دادید ، دکمه را فشار دهید و این ابزار فاصله را محاسبه کرده و بر روی صفحه نمایش خود نشان می دهد.
  • متر لیزری در مقایسه با مترهای معمولی فلزی ، از هر جهت برتری دارد.از نظر سرعت ، دقت ، ایمنی ، تطبیق پذیری ، راحتی و عملکرد.
  • مترهای لیزری براحتی خوانده می شوند.به جای اینکه بخواهید سعی کنید اعداد روی متر سنتی را بخوانید ، اندازه گیری به وضوح با اعداد وجود دارد.
  • با وجود فاصله سنج لیزری دیگر نیازی به نردبان برای اندازه گیری فاصله کف تا سقف یا مناطق صعب العبور نیست.
  • از دیگر مزایا این است که هنگام استفاده از متر لیزری ، نیازی به کمک کننده ندارید که انتهای یک نوار را در برابر یک سطح نگه دارد.
  • خم نمی شود – هنگام اندازه گیری با متر معمولی ، احتمال خم شدن وجود دارد که ممکن است منجر به قرائت نادرست شود.متر لیزری خم نمی شود و افت نمی کند و قرائت دقیق را فراهم می کند.
  • راحتی – اندازه گیری لیزر نتایج دقیقی را ارائه می دهد و استفاده از آن در مقایسه با سایر ابزار اندازه گیری بسیار راحت است ، زیرا خواندن آن آسان است و خم نمی شود.

با وجود همه این مزایا این وسیله اندازه گیری معایبی نیز دارد که مهمترین آن این است که اندازه گیری سطوح بازتابنده دشوار است.به احتمال زیاد در سطوح بازتابنده یا سطوحی که نور زیادی وجود دارد ، قرائت های نادرستی حاصل می شود.

با گفتن همه اینها ، به یاد داشته باشید ، متر معمولی فلزی هنوز هم بسیار مفید است که باید در خانه داشته باشید و یک وسیله اندازه گیری ایده آل برای طیف گسترده ای از برنامه ها است.

قسمت های مختلف متر لیزری

قسمت های مختلف متر لیزری

بدنه متر اندازه گیری لیزری به طور کلی مستطیل است.این دارای بخش های زیر است:

صفحه نمایش: صفحه نمایش اعدادی را به صورت الکترونیکی ایجاد می کند که به راحتی توسط اپراتور قابل ضبط هستند.

کنترل ها: این ابزار کنترل های مختلفی دارد که اپراتور می تواند با توجه به نیاز از بین آنها انتخاب کند.

باتری: عملکرد متر لیزری به باتری آن بستگی دارد.متر اندازه گیری لیزری همراه با باتری است و بیشتر آنها عمر باتری طولانی دارند که به اپراتورها اجازه می دهد بدون نگرانی کار خود را انجام دهند.

حالت های اندازه گیری: متر لیزری همچنین دارای حالت های مختلف اندازه گیری مانند محاسبه طول ، مساحت / حجم ، جمع / تفریق و بسیاری موارد دیگر است.

این مقاله توسط ابزار فروشی در اهواز ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *