موارد استفاده از اینورتر

اینورتر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مقدمه

بارها در تجهیزات برقی نام اینورتر به گوشتان خورده است. اما شاید هیچ کدام از شما حتی از نحوه‌ی کار با آن یا کاربرد آن اطلاعی نداشته باشید. مدت‌ها به دنبال یک فرصت طلایی بودیم، تا بتوانیم در مورد این دستگاه الکتریکی پرکاربرد سخن به میان آوریم. به کمک اطلاعات جامع و کامل نمایندگی اینورتر اهواز توانستیم، سوالات ذهنی شما را برطرف کرده و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. این دستگاه کاربردی، در همه وسایل صنعتی و خانگی که به نوعی حرکت در آنها وجود دارد، همانند: یخچال، ماشین لباسشویی و بسیاری از آسانسورهای خانگی وجود دارد. در این مقاله به بررسی موارد استفاده از اینورتر پرداخته شده است.

اینورتر چیست

از نظر لغوی، اینورتر به معنای معکوس کننده می‌باشد. به دستگاه الکتریکی که وظیفه تبدیل جریان‌های مستقیم به متناوب را به عهده دارد، اینورتر می‌گویند. اینورتر در نمایندگی‌های اینونتر در اهواز، به نام‌های کنترل کننده، دور موتور، درایو موتور، درایو ac  و میکرو درایو معروف می‌باشد. ورود اینورتر در صنایع، بسیاری از مشکلات آنها را برطرف نمود. زیرا بیشترین استفاده از این دستگاه در صنایع می‌باشد. دستگاه‌های اینورتر همانند دستگاه‌های کمپرسور باد اهواز، به عنوان یک محرک اصلی به حساب می‌آیند.

اینورتر چیست

موارد استفاده از اینورتر

در دستگاه‌هایی که حرکت‌شان توسط الکتروموتورها صورت می‌گیرد، بهتر است موتور به وسیله اینورترها کنترل گردد. زیرا وجود این دستگاه، حرکت‌های موتور را با دقت بسیار بالایی کنترل کرده و حرکات هوشمندانه آن را هدایت می‌کند. در ادامه به چند نمونه از موارد استفاده از اینورتر می‌پردازیم.

  • کاربرد اینورتر در وسایل خانگی و تجهیزات صنایع

اگر با توضیحات بالا باز هم در کاربرد و نحوه عملکرد این دستگاه کاربردی در نمایندگی‌های اینورتر اهواز شک و تردید دارید، بهتر است با دقت بیشتری این قسمت را مطالعه کنید. در بسیاری از ساختمان‌های بزرگ یا هتل‌ها که از پمپ‌های آب بزرگ و قدرتمندی استفاده می‌شود، اینورترها وظیفه کنترل سرعت گردش پمپ را به عهده می‌گیرند.

یعنی هرگاه چند واحد مسکونی در ساختمان هم زمان بخواهند از شیر آب‌ها استفاده کنند، قاعدتاً سرعت گردش پمپ هم بالا رفته و ممکن است نتواند همه را مدیریت کند. اینورتر به کمک آن آمده و این سرعت را مدیریت می‌کند. همچنین در لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، اینورتر مطابق با حجم لباس، دور و سرعت موتور را تنظیم می‌کند. در یخچال هم با توجه به مواد غذایی قرار گرفته در آن، عملکرد کمپرسور تنظیم می‌شود.

  •  کاربرد دستگاه اینورتر در بهینه‌سازی مصرف انرژی

امروزه بسیاری از صنایع به دنبال تجهیزات و دستگاه‌هایی هستند، که مصرف انرژی را پایین آورده و مقرون به صرفه باشند، دستگاه‌های اینورتر به همراه کمپرسورهای بادی در اهواز در کاهش مصرف انرژی بسیار تاثیر چشمگیری دارند. این دستگاه‌ها با افزایش بازدهی موتور، به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند. یعنی هر چقدر موتورها راندمان بالایی داشته باشند، نیاز کمتری به صرف انرژی خواهند داشت.

کاربرد دستگاه اینورتر

  • کاربرد دستگاه اینورتر در محافظت از موتور و تجهیزات

بسیاری از کارخانه‌های تولید اینورتر، طوری آن‌ها را طراحی کرده‌اند که همانند دستگاه‌های کمپرسور بادی موجود در اهواز فعالیت می‌کنند. یعنی هر دو با استفاده از موتور الکتریکی، قدرت را به انرژی مورد استفاده در آن دستگاه تبدیل خواهند کرد. همچنین اینورتر، از موتورهای دستگاه در برابر بارهای اضافی که به آن وارد می‌شود، محافظت به عمل می آورد.

چون سرعت موتورها توسط اینورترها تنظیم می‌گردد، به همین دلیل عمر دستگاه‌ها هم بیشتر خواهد شد. بسیاری از مصرف کنندگان کالای خانگی، با مشکل افزایش بار الکتریکی در زمان استارت دستگاه مواجه می‌باشند. اما اینورتر به وسیله کاهش دادن جریان برق هنگام استارت دستگاه، از بروز شوک‌ها جلوگیری می‌کند. این شوک‌ها بیشتر در حرکت آسانسور خودنمایی می‌کنند که اینورتر به کار رفته در آسانسور موجب رفع این مشکل شده است.

  • کاربرد دستگاه اینورتر در افزایش کیفیت تولید

کیفیت بالای تجهیزات و دستگاه‌های تولید در روند تولید محصولات تأثیر بسزایی خواهد داشت. زیرا بسیاری از دستگاه‌های تولیدی کارخانه‌ها بر اثر نوسانات برقی می‌سوزند و از کار می‌افتند. در بسیاری از مواقع عیب دستگاه‌ها رفع نشده و خسارت بسیار زیادی به دستگاه‌ وارد می‌آورد. اینورترها از آسیب‌ها جلوگیری به عمل آورده و گردش دستگاه‌های تولید را بهینه و با کیفیت می‌کنند. اینورتر با تنظیم جریان برق ورودی به دستگاه، هزینه‌های تعمیر و راه اندازی را به شدت کاهش داده است. در صورت خرابی قطعات یا اینورتر، می توانید از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش اینورتر در اهواز کمک بخواهید.

مزیت‌های مهم اینورتر در صنایع

اینورترها از مزایای بسیار بالایی برخوردار می باشند، که این مزایای برتر و مهم عبارتند از:

  • برنامه ریزی هوشمند برای حرکت موتور
  • افزایش سرعت موتور، چیزی بیشتر از سرعت نامی آن
  • محافظت از موتور و جلوگیری از سوختن موتور
  • افزایش طول عمر موتور
  • خاموش و روشن کردن موتور بدون نیاز به قطع و وصل جریان برق
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *